Senteret sitt bannerbilde

Hvordan bestille time?

Det er mange som ønsker å nå oss og det kan ta litt tid å komme igjennom på telefon. Om du vil gjøre det enkelt og spare tid, kan du kontakte oss direkte ved å benytte knappene på forsiden, sende SMS eller laste ned vår app. Disse tjenestene kan du bruke når som helst på døgnet og vi tilstreber å svare innen en virkedag.

SMS-tjensten gjelder ikke akutt hjelp. 

Avbestille time, eller endre timeavtale

Du kan benytte knappen på forsiden, bruke appen, sende sms eller ringe vårt sentralbord. Dette må skje innen 24 timer før konsultasjonen skal finne sted, ellers blir timen belastet.

Hvordan foregår betaling?

Vi benytter betalingsløsning fra Credicare. Ved spørsmål knyttet til betaling/faktura, kontakt Credicare kundeservice på telefon 08070.

Hvordan bestille resepter på faste medisiner?

Du kan benytte knappen på forsiden, bruke appen eller ringe vårt sentralbord.

Hvordan fungerer eKonsultasjon?

I nye retningslinjer er det nå åpnet for eKonsultasjon, det vil si konsultasjon over godkjent elektronisk løsning. 

For å øke vår tilgjengelighet og service, ønsker vi tilby eKonsultasjon til våre pasienter.

Nærmere informasjon vil komme så snart løsningen er på plass.

Hva gjør jeg utenom senterets åpningstider eller hvis senteret er stengt?

Utenom vanlige åpningstider kan man kontakte legevakt for henvendelser som ikke kan vente til neste dag. Moss interkommunale legevakt nåes på telefon 116117.

Dersom det er behov for akutt medisinsk hjelp må telefon 113 benyttes for nødhjelp.

I perioder med ferie eller kurs vil det bli gitt informasjon på legesenterets telefonsvarer. Da vil det enten være vikarierende legesenter i Moss, eller daglegevakt/legevakt ved hastehenvendelser.